Pagina's

zaterdag 23 april 2016

Kersen in overvloed


Tegenwoordig bestel ik stof vaak online, omdat ik in mijn directe omgeving geen stoffenwinkel heb.
Maar soms wil je de stoffen weer eens voelen en in het echt zien. Dus ben ik begin deze maand naar de stoffenbeurs in Amersfoort gegaan.
Daar kwam ik een stofje tegen met allemaal kersen. Dat ging het worden!

In de winter draag ik vaak effen donkere jurken, dus nu de lente is begonnen heb ik een grote behoefte aan kleur, vrolijkheid en motiefjes.


In eerste instantie wilde ik er een zomerjurkje van maken, dus had ik een meter gekocht. Maar toen ik thuis was en ik de stof had gewassen wilde ik er meteen iets van maken en dan ook direct dragen.

Voor zo'n luchtig zomerjurkje is het nu nog te koud, dus ik besloot om er een rokje van te maken die ook prima te dragen is in de zomer.

Het patroon is uit het boek 'Allemaal rokjes'.
Een simpel A-lijn rokje maar zit super goed en is makkelijk in elkaar te naaien. Ik heb er nog een elastische paspelband tussen gezet om het extra op te fleuren.


Uiteindelijk vond ik de kersen echt zo geweldig dat ik vorige week nog anderhalve meter van deze stof heb besteld in het roze. Ik moet alleen nog even bedenken welk patroon ik hiervoor ga gebruiken.


allemaal rokjes rok





A-lijn rok uit allemaal rokjes



allemaal rokjes kersen


Geen opmerkingen:

Een reactie posten