Pagina's

maandag 25 april 2016

Denim burda kokerrok

Ik draag graag een kokerrok naar kantoor maar ook thuis. Kokerrokjes kan je namelijk prima nonchalant dragen. Ik vind ze stijlvol, elegant en heel vrouwelijk.

Vorig jaar heb ik deze stof ergens op de Albert Cuyp straat in Amsterdam gekocht.Ik vond deze stof toen perfect voor een rokje.

Het patroon komt uit de Burda 2015-8-118.
Een fantastisch patroon. Zowel aan de voorkant als achterkant zitten twee figuurnaden, waardoor de jurk heel mooi zit. Aan de onderkant heb ik er zo'n 6 cm afgehaald en bij de rug heb ik per figuurnaad een centimeter extra ingenomen. Daardoor zit de rok nu echt als gegoten en deze elastische denim draagt heerlijk.

De rits zit aan de zijkant. Het is een gewone rits maar daar zie je niet zo veel van.
Roze vestje erboven, pumps aan en zo heb ik een kleurrijke kantoorlook!

Op de foto's zijn ze niet te zien, maar er zitten zelfs nog 4 knoopjes op de figuurnaden aan de voorkant. Deze heb ik zelf gemaakt en dat is blijkbaar harstikke simpel. Ik was altijd in de veronderstelling dat ik daar een of ander apparaat voor nodig had, maar je kan gewoonweg een setje kopen bij de fournituren winkel en hupsakee klaar zijn je knopen. Makkelijk toch?


burda kokerrok



burda kokerrok


burda kokerrok


kokerrok, pencilskirt, denim, roosjes, naaien, diy



Geen opmerkingen:

Een reactie posten