Pagina's

maandag 21 november 2016

Back to the 50's

Al vanaf het begin dat ik een beetje jurkjes kan maken heb ik een jurk op mijn verlanglijst staan.
De jurk kan je kopen bij een super toffe webwinkel en is qua kleur en patroon fantastisch, maar niet zo praktisch.

De jurk is rood en de bovenkant zwart met witte stippen. Dit vind ik een supermooie combinatie. Heel vrouwelijk en sexy maar op de een of andere manier vind ik deze kleuren te hard om in de zomer te dragen.
Prima zou je denken, draag je het toch in de herfst. Dat gaat dus niet, want de jurk heeft geen mouwen en heeft een blote rug.

Mouwloos en een blote rug in de herfst is niet mijn ding. A: omdat het te koud is en B: omdat ik het super lelijk vind om lingerie te zien. Dus zo'n jurk met blote rug kan ik niet aan omdat je of mijn bh ziet of ik moet geen bh aan. Maar je begrijpt, dat dat zeker geen optie is.
Dus dan maar zelf maken!


Toen ik dus afgelopen zomer in een stoffenwinkel aan het snuffelen was, kwam ik deze leuke gestippelde stof tegen. Hier was ik al zo lang naar op zoek. 

De jurk die ik heb gemaakt bestaat uit twee verschillende patronen. De bovenkant is mijn watervalhals van de Audrey jurk en voor de onderkant heb ik mijn kokerrok patroon uit de Burda 2015/8/118 gebruikt.
De stof die ik voor het rode rokdeel heb gebruikt is een punta di roma stof.
De polka dot stof is ook tricot.
Ik ben super blij dat ik de jurk nu zo heb gemaakt dat ik het ook daadwerkelijk aan kan.



De jurk zit overigens bij de schouders niet zo heel goed. Ik moet het steeds weer recht trekken. Wellicht dat ik dat ooit nog eens ga veranderen maar tot die tijd vind ik het prima zo. Ik heb toch tig jurken in de kast hangen dus ik zie er ook de noodzaak niet van in.










 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten