Pagina's

woensdag 21 september 2016

Dol op paardenbloemen

Ik vind paardenbloemen super leuk als ze pluisjes hebben. Sinds ik twee dochters heb sta ik elk jaar in de maand april dan ook regelmatig deze bloemen te plukken en dan blazen natuurlijk. Al die pluisjes in de wind vinden zij maar ik ook erg leuk.

Daarom was ik afgelopen juni dan ook helemaal verliefd op deze paardenbloem tricot.


audrey jurk droomjurken boek

Ik wist meteen wat ik er van ging maken! Een zomerjurk voor mezelf en het moest snel klaar zijn. Daarom had ik besloten om er weer een (mijn aangepaste versie) Audrey jurk van het boek 'Droomjurken' van te maken. Deze is klaar binnen anderhalf uur. Meestal zijn de stofjes die ik gebruik ongeveer 10 euro per meter, dus daarom moest ik even nadenken hoe ik hier een mooie creatie van kon maken beneden de 20 euro. Dit omdat deze stof 23 euro is per meter is.

Voor de bovenkant bestelde ik 0,7 meter paardenbloem stof. Dit is precies genoeg. De onderkant is zwarte tricot. Hiervan had ik 0,6 meter nodig.

Dit gecombineerd met mijn gele elastiek band heb ik er weer een nieuwe jurk bij voor iets meer dan twintig euro en anderhalf uur werk. Hoe heerlijk is dat?
Dandelion audrey dress from famous frocks



Geen opmerkingen:

Een reactie posten