Pagina's

zondag 26 juni 2016

Zomerjurk alla Stevie Nicks

Ik ben dol op de jurken uit mijn boek 'Droomjurken' en ik wil ze allemaal ooit eens gaan maken.
Ik vind de Stevie Nicks jurk dan ook super leuk.
Eerlijk gezegd had ik nog nooit eerder van haar gehoord, maar na het luisteren van een nummer van haar, kwam ze me toch niet geheel onbekend voor.

In ieder geval in het boek staat een prachtige jurk in haar stijl. Redelijk makkelijk te maken en een beetje hippieachtig. De stof die ik hiervoor heb gebruikt is een dunne beige tricot, maar aangezien dit een eerste versie is, ben ik er nog niet helemaal blij mee.
Deze dunne tricot is voor deze jurk te zwaar. Doordat het rokdeel uit twee grote rechthoeken bestaat is dit te zwaar voor het lijfje. Dit wordt hierdoor een beetje omlaag getrokken.


Hoewel ik zoomband bij het beleg heb gebruikt en het beleg ook heb doorgestikt zit het toch vreselijk aan de achterkant.

De mouwen zijn wel wel super schattig. Die zijn gerimpeld met elastiek. Ik zou de successen delen en ook de niet successen. Dus hierbij een jurk wat geen succes is en de foto's ook niet. :(
Voor een volgende keer, gebruik ik een iets lichtere stof, want uiteindelijk is het een leuk patroon voor een leuke strand jurk.


Droomjurken Stevie Nicks






Geen opmerkingen:

Een reactie posten