Pagina's

zondag 1 mei 2016

Mijn Audrey droomjurk

Toen ik nog maar net was begonnen met naaien wilde ik heel graag een Jackie jurk maken. Dat leek en lijkt mij fantastisch.
Ik had gelezen dat dit patroon in het boek 'droomjurken' stond. Ik ben dol op boeken en vindt het heerlijk om van daaruit inspiratie op te doen dus heb ik dit boek aangeschaft zodat ik deze zomer nog in een Jackie jurk kan rondlopen.

Maar onlangs had ik een nog leuker stofje gekocht, maar die was niet geschikt voor een Jackie. Dus na wat gebladerd te hebben door dit boek vond ik de Audrey jurk perfect voor deze jurk. 
In het boek staat dat deze jurk heel typerend is voor wat Audrey Hepburn droeg. Na wat foto's van haar op google te hebben opgezocht kom ik overigens op een heel andere type jurk uit, maar enfin dit patroon is leuk en als je het Audrey wil noemen, ook goed. 

Deze Audrey jurk heeft een waterval hals. Dat heb ik tot nu toe nog niet eerder gemaakt.
Toch is het patroon heel simpel en perfect voor al die vogels die op de stof staan.

De Audrey jurk is niet precies overgenomen zoals in het boek staat omschreven. Ik miste de mouwen.
Dus na een kleine aanpassing in het patroon en wat meten heb ik er mouwen bij gezocht. Op de een of andere manier passen de mouwen van de Lora jurk bijna overal bij, dus heb ik dit patroon gebruikt voor de mouwen.

Het jurkje heb ik in een avond in elkaar gezet en afgewerkt. Bij een waterval hals vindt ik het belangrijk dat de stof aan de binnenkant niet opkrult. Dus als je te ver naar voren bukt en je de slechte kant van de stof ziet. Dat is niet mooi. Dus heb ik de stof aan de binnenkant vast gezet met zoomband.

Als ik de jurk draag naar mijn werk doe ik een elastische donkerblauwe band om mijn middel. Breed elastiek en op maat aan elkaar genaaid. Gecombineerd met een blauwe panty en pumps is het echt een topcombinatie.

Hoewel ik de jurk super mooi vindt, denk ik niet dat hij lang mee gaat. Ik vind dat de stof jammer genoeg snel gaat lubberen.

Nou ja, reden genoeg om nog meer jurken te maken toch?


Audrey jurk van Droomjurken










Geen opmerkingen:

Een reactie posten